Bock beer ve Stout Beer kitlerim


(Özgür) #1

16.02.2018 itibariyle
2 adet dark kuru malt la stout beer ve 500gr şeker 1adet dark kuru malt la bock beer kitlerimi kurmuş bulunmaktayim bitince görüşmek üzere :slight_smile: :smile:


(özERDİNGER) #2

Benimde şuan MJ Greyfurt ( 10 gün ) ve Muntons Premium Lager ( 17 gün ) kovada.
Yarın İPA kuracağım. Belli mi olur belki bir gün tadına bakarız mersinli kardeşim. :blush::blush:
Gelişmeleri paylaşırsın…


(szz) #4

ikinci kitim için stout düşünüyorum, başlığı güncel tutarsanız sevinirim hocam bir de hangi kiti kullandınız vs gibi detaylar faydalı olacaktır stout kurmayı düşünenler için. elinize sağlık kolay gelsin.


(Özgür) #5

MJ GREYFURT YAPMAYI BENDE İSTİYORUM BİDAHAKİNE YAPACAM AMA İNŞ Bİ GÜN DENERİZ BİRBİRİMİZİN KİTLERİNİ :slight_smile:


(Özgür) #6

??? anlamadım dostum


(Özgür) #7

2 kit bir anda kurdum hem bock beer kiti hemde muntons export stout beer kitini kurdum dostum acık olarak yazdım resimde kovaların üstünede sizin öğrenmek istediğinizi anlamadım yardımcı olmak isterim tabiki neyi öğrenmek isterseniz


(Zafer) #8

Maya olarak kitin mayasını mı kullandınız acaba?


(Özgür) #9

evet içinden çıkanı kullandım


(szz) #10

misal kaç derecede tutuyorsunuz, şişeleme şekeri konusunu ne yapacaksınız, ne kadar süreyle kovada tutacaksınız :slight_smile: bunlar merak ettiklerim.


(Özgür) #11

Daha Önce bock beer kiti yaptıgımda kovada 27 gün beklettim 10 günde şişede bekletmiştim çok güzel bı tat çıkmıştı içtiğimde , bu seferde aynı şekilde yapmayı düşünüyorum ; şeker olarak ta 2 küp esmer şeker kulanacam şişelemede :slight_smile: (kova derecesi 20-21 derece olarak)


(szz) #12

hocam stoutu merak ediyorum ben. 2 paket dark kuru malt koymuşsunuz ama bazı tariflerde 500 gr şeker koyun 1 paket malt özü koyun diyor. yine stout kitlerin bazılarına meşe yongası falan atıldığını okumuştum acaba dedim böyle bir deneme mi yapıyor. :smiley:


(Özgür) #13

kuzenim bu şekilde yapmıstı tadı hosuma gitmişti bende bu şekilde yapmaya karar verdim merak ettiyseniz; herkezin farklı bi tarifi vardır kendine göre ila herkezinki aynı olacak diye bişi yok istiyen 500gr seker +1 kuru malt kullanır istiyen 1.2kg sıvı malt kullanır istege bağlı bunlar :):wink::grinning:


(ozan) #14

Lager’in başlangıç yoğunluğu neydi? Şişelemeden şot takviyesi tavsiye ederim. Yoksa bayağı su gibi bir şey oluyor. Greyfurt da şişede bakalım.


(özERDİNGER) #15

Bir önceki kurduğum premium lager alkol oranı olarak beni pek tatmin etmemişti.
Elimde 2 adet aynı kitten mevcuttu 2. kiti 19 litre 1.5 kg. şeker ile OG 1055 olarak kurulumu yaptım.
Dün ise ( 20 gün kovada, FG 1004, ABV 6.69% ) 4.2 gr. şişe şekeri kullanarak 36 adet şişeledim.
Elimde 100 gr. cascade şot mevcuttu kullanmayı düşündüm umarım pişman olmam bakalım …:blush:


(ozan) #16

Ben hem kaynatarak hem de dry hop olarak lubelski ekledim. Keşke daha fazla ekleseydim dedim. Benim alkol de düşük kaldı gerçi. Sizinki umarım iyi olur.