Coopers Bira Hazırlama Takımı Çok İyi

Şurada görünen Coopers kiti çok kullanışlı görünüyor, hava kilidi yok, krausen’i ayıklamak için bir mekanizması var

4 Beğeni

kitle beraber 115 dolar diyor sitede. doların neredeyse 4 lira olduğunu düşünürsek biraz pahalı oluyor ama krausen için olan o yavru balık kafesine benzeyen kısım bulunabilirse bizim kovalara uygun güzel olabilir. sanırım butik biradan beklediğimiz bir başka güzellik bu olabilir :slight_smile:

2 Beğeni

Galiba o dolar Avustralya doları. Normal dolardan daha pahalı.
Bu arada, bir de The Catalyst Fermentation System diye bir şey var.

Valla fiyatı çok ta sorun değil. gelirse ben 1 tane alırım :slight_smile:

420 TL’den 120 TL kit ve şişeleri düşelim, 300 TL’ye bu kovayı alırsınız yani. Ne diyeyim, kitleri getirtirken, lütfen getirtin arkadaşa 1 tane :slight_smile:

İçinde gelen lager kit, güçlendirici ve karbonatlı taneler de düşününce kova 70 liraya falan geliyor.

Avustralya doları 2,81 TL yani set 323 TL civarında tutuyor .

1 Beğeni

Benim dikkatimi kovanın şeffaf oluşu çekti. Biz ki damacanalara kurulum yaptığımızda ışık almasın diye tişört giydiriyoruz. Enteresan.

Celallenmeyin hemen. Bu seti daha önce de görmüştüm. Hatta forumda krausen collar konuşuldu. Fiyatını fazla bulduğumu göstermek istedim. O zaman detaylı bir hesap yapalım.

Brewing Equipment

1 x 34L Fermenting Vessel & Lid (makes 23L of beer)
1 x Krausen Kollar
1 x Coopers Snap Tap
2 x Lid Clips
1 x Durable Hydrometer & Measuring Flask (Ölçüm seti değil, sadece hidrometre ve kabı) 19 TL
1 x Mixing Spoon
1 x Adhesive Thermometer Strip (yapışkan termometre)
1 x Bottling Valve
30 x 740ml PET Bottles & Caps 98 TL

1 x 1.7kg Original Series Lager Brewing Extract 64 TL
1 x 1kg Brew Enhancer 1 (Yarısı dekstroz yani BB’deki bira güçlendirici) 23 TL
1 x 250g Carbonation Drops (Bu da 250 gr şeker yani) 3 TL

Fiyatları BB’deki fiyatlar ile yazdım. Fiyat yazmadıklarım, ya kova parçası ya da yapışkan termometre, kaşık gibi şeyler.

Avustralya doları olarak hesaplarsak 323 TL toplam fiyatı. Fiyat yazdıklarımın toplamı 207 TL. Kovanın fiyatı 116 TL.

Bu kova ile ilgili Taylan Bey’in yorumu ve ilgili başlık: Coopers videosundaki fermantasyonun üçüncü günü(temizlik!)

3 Beğeni

Neden bu tartışmaya girildi bilmiyorum ama bana da pahalı ve gereksiz geldi. Adam gayet şık, soğuk kanlı, mutfak pırıl pırıl, her yer parlıyor, düzenli temiz, , açacakta ,dolapta, şişede her yerde bir estetik var dolayısıyla öyle bir mekanda kova da çok şık gözüküyor.
Bizde hep bir panik hali var, üstümde çamaşırsuyu lekeli eşortmanlar, kullanılmış eski bira kasaları, etliketleri kısmen sökülmüş bira şişerleri, kulpsuz dolap kapakları falan derken ortamda kova sırıtmıyor, hatta bize daha uygun daha samimi bence. Bizim kova iyidir yani…

12 Beğeni

Nihai ürün bira oluyorsa her kova iyidir.
(Bostanlı atasözü :smiley: )

3 Beğeni

hocam burada şunu düşünmek lazım, kitin fiyatını Amazondan alıyorsunuz 323 , ama diğer ürünleri butik biradan.
Amazon daha fazla marj koyduğu için, kovanın fiyatı fazla gibi görünüyor sanki. Üstteki ürünlerin Amazon fiyatlarından koyarsanız kova 70 lira civarına düşer. Mesela 3 liradan hesapladığınız drajeler Amazon’da 25 lira, 23 liradan baktığınız brew enhancer 38 lira, 64 liradan baktığınız lager kit ise 104 lira.

Ya da şöyle diyeyim, eğer bu kiti BB getirse 323 liradan değil muhtemelen daha düşük fiyata satacak.
Bu kovada bulunan musluğun kalitesi, hava kilidi yerine hıçkırık mekanizması diğer avantajları.

3 Beğeni

Kitin fiyatına Amazon’dan bakmadım. Direk üreticinin sitesinden baktım.

http://store.coopers.com.au/coopers-diy-beer-kit.html

Ha Butikbira üreticinin sitesinden daha aşağı satabilir mi derseniz, bence de satabilir. Avustralya’daki son kullanıcıya satışla Türkiye’deki son kullanıcıya satış arasında fiyat farkı olması normal. Alım gücü meselesi. Butikbira da toptan o şartlarda alım yapar.

Yeni ürüne veya alternatife hiçbir zaman hayır demem. Ama sonuçta getirlen ürünü mevcut ürünle kıyaslayıp, satış ihtimalini de düşünmek lazım. 44 TL’ye kova varken 116 TL’yi geçtim 60 TL’ye bile bu kova satılmayabilir. Sonuçta damacana bedava, onu da düşünmek lazım :slight_smile: Aynı şey Carbonation Drops için de geçerli mesela. Karşılığına 250 gr şeker için 3 TL yazmışım, ayrı ayrı pakete sarılı 250 gr şeker bile 2 TL yoktur. Siz o Carbonation Drops’u getirirseniz satamazsınız.

Fakirler ölsün bu dünyada.
Avusturya da asgari ücret 3500 dolar. Adamların seti bizim bi poşet biraya verdiğimiz para kadar.

1 Beğeni

Kova şeffaf
Tezgaha starsanlı su püskürtülmedi
Hiç bir şey PBW ile yıkanıp durulanmadı
Köpük üstüne maya döküldü
Şişe şekerleri çıplak elle koyuldu -ki ambalajına da değdi
Hava kilidi fokurdamadı…

Yani hiç bizim panik halindeki forumdaşlarımıza göre değil :smile:

4 Beğeni

Daha önce Carbonation Drops kullanan varmıdır ? En çok dikkatimi o çekti muslukla beraber. Tortu konusunda bir fark yaratır mı / yaratıyor mu ?

damacana bedava değil. eğer para vermeden alıyorsanız sucuya kazık atıyorsunuz. arkadaşınız tanıdığınızsa bir şey diyemem. boş damacana tanesi 10 lira. + kdv

Kullan-at damacanalar bedava, kimseyi kazıklamıyorum yani :slight_smile: Burada kasıt, ücretsiz ya da çok düşük ücretle eksikliğinin kapatılabiliyor olabilmesi.

plaskit kova bidon yapan bir sanayi esnafına bu videoyu seyrettirip yada 1 numune alıp gösterirseniz bence burada da üretilir.
ister şeffaf ister beyaz. pembe bile yaptırılır.

2 Beğeni