Deli Bir Bira – Delirium Tremens


(volkan) #1

Delirium Tremens”in sözlük anlamı alkol yoksunluğunun etkilerine denk gelmekte. Yani kronik alkolik birinin bir anda alkol alımını kesmesiyle meydana gelen rahatsız edici fiziksel ve zihinsel travmalar. Belirtileri “Delirium”, yani halisünasyonlar, titreme, başağrısı ve bir çok travmasal durum.Bira adını buradan alıyor.

1906 yılında kurulmuş bira üretim merkesi Huyghe Brewery firmasının amiral gemisi olan bu bira Strong Pale Ale sınıfına giriyor. 8.5% alkol oranına sahip. Pembe fil figürünün etiketlerini renklendirdiği bu birayı artık bir çok barda da bulabilirsiniz. 3 farklı mayanın kullanıldığı bu çılgın bira Amerikada’ki yarışmalarda da bir çok ödüle imza atmış ve altın madalya kazanmış. Dünya’nın en önemli ve başarılı craft biralarından bir tanes Delirium Tremens birası.

"Delirium Tremens Belçika Birası Tadım Notu
Görünüm: Berrak portakal renginde görünüşe ve zengin, kaybolmayan ve kalın bir köpük yapısına sahip.

Koku: Burunda narenciye, vanilya, krema, karanfil gibi tatlı ve ferah kokular mevcut.

Damak: Damakta ise elma, armut gibi tatlı aromalar ve bitter bir bitişe sahip. Gazlılık oranı ise muhteşem, bitmek bilmiyor ve bu nedenle bile benim en sevdiğim biralar asarında kendine yer buluyor."

Bu birayı nasıl yapabilirim arkadaşlar kaç yıldır daha iyisini içmedim.Bu bira için bırakın tam tahıla geçmeyi adam bile vururum :grimacing: :grimacing:


(ersoy) #2

Evet, olağanüstü bir belçikalı.
Sadece belçika pilsner ve sofra şekeri desem inanır mısınız?
Bunu, mayşeleme kademeleri ve fermantasyon kontrolünün ne kadar önemli olduğunu, bütün farkı bu ikisinin yarattığını vurgulamak için söylüyorum.
Bu arada, üç değil, iki maya kullanılıyor anlaşılan. Sadece biri iki paket :smiley:
Yani yeni başlayan birini bırakın, makul ölçüde deneyim sahipleri için bile çok kolay bir bira değil, ona göre.


(biraci) #3

Ben zamanında şundan


yararlanıp
şunu

yapmıştım.
Aynısı olmadı tabi :smiley: , ama güzel olmuştu ::slight_smile:


(Mert Kosova) #4

Güzel gözünüyo, wy3787 ile deneyebilirim ama tarifteki “paradise” ne ola ki?


(ersoy) #5

afrika biberi o Mert. dışarıdan getirtmek gerek. Grains of Paradise tam adı.


(biraci) #6


Hala biraz duruyor hala bende, ama bayatlamış olabilir. Verebilirim yapacaksan, bir daha kullanmadım çünkü. Kedine has karabiberimsi mentolümsü bir aroması var.


(Mert Kosova) #7

Valla süper olur ben de pilsner maltını harcayacak yer arıyorum, bi tek 18 derecelerde ne kadar verimli olur onu kestiremiyorum. Eğer bayatlamış gibiyse fazla ekleyebilirim.


(Ercüment Kaya) #8

İçtiğim en muhteşem bira. Bu biraya yakın olabilecek all grain değil de bir kit olsaydı müthiş olurdu.


(Halil Koca) #9

Merhabalar, bu reçeteyi uygulamayı planlıyorum fakat grain of paradise bulamadım internetten mi satın almıştın öyleyse nereden aldığınızı öğrenebilirmiyim.