Fermentasyon Sıcaklık Kontrolü

Merhaba bu konuda arayışlarım çok uzun süredir devam ediyor. Bir çok ülkede bunun için sistemler var ama zaten pahalı olan bu sistemler kargoydu, gümrük vergisiydi derken hepten ateş pahası oluyor. Evine fazladan bir dolap alamayacak biri olarak sürekli bu konu üzerine düşünüyorum. Kafamda bir sistem kurdum fakat sistemin en önemli parçası soğutma için şöyle bir serpantin gerekiyor.

Bu sepantin’i türkiye’de nerede imal ettirebilirim. En önemli nokta da contalar. Hava sızdırma olmaması çok mühim fermentöre monte edildiğinde.

Bunu temin edebilirsem;

1 adet butik bira soğutma çantası
1 adet ısıtma yeleği
1 adet piknik termosu (18lt)
1 adet pompa
1 adet termostat

kullanarak en sonunda sabit sıcaklıkta fermentasyon gerçekleştirebileceğimi düşünüyorum.

Fikirlerinizi merak ettim.

Fazladan dolap alamayacağınızı yazmışsınız. Ama, hem çok az yer kaplaması, hem de sizin aşağıdaki düzenek için gerekli olan maliyeti göz önünde bulundurarak; ben şuradaki ürüne benzer bir dolabı aldım ve termostatlı priz ile kullanıyorum. Size de tavsiye ederim. Letgo da 200-300 TL arasında bulabilirsiniz.

Ben boyle temizini bu fiyata asla bulamiyorum. Ya bulduklarim kirik dokuk ya cok buyuk ya da alti duz degil. Bu iyiymis.

Google da “burn mini buzdolabı” yazıp görsellere bakarsanız birçok örnek çıkıyor. Ancak, almadan önce mutlaka görüp ölçülerinden emin olmak gerek. Ben miller bira için yapılmış olan bir dolap aldım. Kova içerisine ancak sığdı. Umarım siz de gereksiniminize uygun bir tane bulursunuz. Zira, artık sıcaklık probleminiz hiç olmuyor.

1 Beğeni

hepsi satılmış onların. yer kısıtım var. dolabın çok hafif, kompakt bir şey olması lazım yoksa evde koyacak yerim yok. :frowning:

Merhaba,

Sahibinden.com’a bakın, 150 TL’ye mini buzdolabı bulma şansınız var.

:beer::beer::beer:

Bende boyle bi dolap dusuniyorum ama sigiyormu ve elektrik olarak aylik tuketumi nedir acaba

Benim kullandığım buzdolabı bu. İç boyutları 44x41x50 cm (en x derinlik x yükseklik) Fermentasyon kovası içerisine sığıyor. Elektrik sarfiyatı ortam sıcaklığı ve istediğin iç sıcaklığa göre değişir. Ancak, bir fikir vermesi açısından 270 watt gücünde.
Bununla artık lager maya kullanarak 10 derecede bile fermentasyon yapabiliyorum.

1 Beğeni

Benim kullandığım buzdolabı bu.

Cok gusel hem kompak kucuk boylarda hem guzel gorunuyo hem yer tutmuyo birde derece gostergesi olanlar cok iyi oluyor nerden nekadara temin ettiniz acaba

Kova sorunsuz sigiyor mu buna? @ucevik

6 ay önce letgo dan 225 tl ye almıştım.

Sorunsuz sığıyor. Üstteki mesajlarımdan birinde iç boyutları vermiştim.

Gozden kacirmisim orayi :grimacing: tesekkurler. Ikinci el falan tarayayim bakalim, bir yerlerden bulunur elbet.

Uygun fiyat suan 300 civari istyrlar pazarliksiz bakalim almayi duunuyorm suan kit 24 e yukseliyor

Peki normal ebat bir buz dolabı veya mini alsak bile ben buzluğunu kullanmak istemiyorum hem enerji hem de o kısmı da yer kapladığı için. Buzluk iptali gibi birşey mümkünmü. Baktığım çoğu mini buzdolabı buzluk olmasa tam oluyor ama buzluk bozuyor.

Buzdolabi tarzinda otellerde minibar olarak satilan kucuk buzdolaplaei var ama onlarda derece gstermior o yuzden sicak bakmiorm

belki biraz geç olacak ama yazın 3 leziz kit kurmuş biri olarak…şöyle yapıyorum…her şeyi yaptık kova hazır diyelim.(Ben sabahları kurarım kiti)…sıcaklık 25 derece civarı…sokuyorum buz dolabına akşama kadar oluyor 16 derece çıkarıyorum sabaha kadar 23-24 anca oluyor.sabah tekrar sokuyorum dolaba.böyle 3 kit kurdum inanın 19 derece sabit kurduğum kitten farkı yok.genelde de 11.günde şişeliyorum.hiç bir sıkıntı patlama çatlama olmadı.1 kere deneyin kafanız çok rahat edecek:)

Evet oda bi yontem ama dolap olmasi ayri bi avantaj surejli gox onunde olmasi zorunda kalmiyo cunki tek derexede arada kontrol etmek yeterli oluyo dger turlu surekli kovayla ugrasiyosun ama

Aslında hiç uğraşmıyorum.Buz dolabının alt rafını söktüm.gece dışarda sabah içine sokuyorum.sadece dolabın önüne indir kaldır var.Hani belki bu tarz şeyleri almak istemeyen,pahalı gelen vb arkadaşlar varsa diye yazdım.yoksa sizinki de büyük kolaylık