Kaynatma kazanları için küresel vana

Bu avrupalı arkadaşlar küresel vanayı utanmasalar bira bardaklarına kadar monte edecekler, ben bi çaymatiğe monte edeyim aktarırken rahat ederim dedim (ki hazır delinmiş yeri de var) çekmediğim çile kalmadı. Ne vananın arka kısmına uygun conta civata bulabildim ne de deliğe uygun ebatlı vana… var mı aramızda bu sistemleri uygulayan, kullanan ?

Demek istediğim tam olarak bu önünde hortum takmak için aparatı arkasında conta civatası tam takım. Bu şekilde satan bi yer biliyo musunuz ?

Ben aliexpress’ten alıp kazanı delip (ki kendisi bayağı kalın paslanmaz çeliktir) takmıştım. Deldikten sonra montaj işi çok basit, arkadan somunu sıkmaktan ibaret.

Tam linki bu:

2 Beğeni

Ben de şaşırdım sorun olduğuna. Tam ne oldu? Ben rahatça monte ettim vanayı.

Her parçayı ayrı alıp monte etmeniz lazım. İyi bir hırdavatçıda tümünü bulursunuz. Komple bulmak biraz zor.

Antalya’da en büyük hırdavatçılara gitmeme rağmen diğer parçaları bulamadım maalesef sade vana var… aliexpressten alıp yuvaya uymazsa genişletme yoluna gidicem artık…

Tamam anladım. Doğru Antalya’da malzeme bulmak biraz zordur. Marinada satılabilir tekne malzemeleri olarak, oralarda bakabilirsiniz.

Yuva standart ölçüde ise Ali abiden aldığınız vana cuk oturur. @kaan_gok beyin gönderdiği linkteki yarım inç. Çaymatikleri bilemem ama Türkiye’de neredeyse standart boy bu.

1 Beğeni

Çay otomatları muslukları delikleri de 1/2 inç (yarım parmak) veya 12 mm

2 Beğeni

Aslında internet üzerinden rahatlıkla alabilirsiniz. Fiyat durumu Ali abiye göre nasıl olur onu bilemem ama. :slight_smile:

http://www.nobelmetal.com/product/paslanmaz-celik-304-316-kalite-2-ve-3-parcali-kuresel-vana

Koray’ım, arkadaş bunu zaten bulabiliyor anladığım kadarıyla. Arka kısım özellikle de contaları sıkıntı.
İyi bir hırdavatçı dememin sebebi de o. Geçen bişeytaş’a gittim, 1/2 taharet musluğu, buna uygun conta diyorum 1/2 conta veriyor. Bilader bu aynı boy etrafından geçmesi lazım diye yırtındım ama anlatamadım :stuck_out_tongue:

2 Beğeni

Doğru conta ve somun/pul daha zor bulunuyor paslanmaz olarak. Conta olarak silikon O-ring kolay bulunuyor bu arada.

2 Beğeni

Durum anlaşılmıştır :slight_smile: Verdiğim linkteki firmada hortum başlıkları v.b. de var ama somun, pul, conta işi hırdavatçılarda biter.

2 Beğeni

En sonunda ben satacağım bunları o olacak :slight_smile:
İsteyen olursa bir maliyet çalışması yaparım.

2 Beğeni

Aynı durumları yaşıyorum bu vanayı kovaya takacağımı düşün abicim arkasını tutacak civata lazım diyorum, niye kovaya takıyosun ki diyo : )

Merhaba,
Burada birçok malzeme mevcut.

http://metalavm.com/
http://www.denizdukkani.com/fittings-malzemeleri

2 Beğeni

Yeni aldığım su otomatına benimde takmam lazım. normalde uğraşmazdım ama musluk çok yukarıda.

Biraz önce Karaköy’den pul aldım 0,40 TL. Somun bulamadım ama manşon kullanılabilir, 4,50 TL

Silikon conta da 1/2 inch için 0,50 TL

Merhaba, yaklaşık 3 haftadır kazana rezistans, vana ve termometre takma işi için uğraşıyorum.

Contaları Oring olarak sorarsan, yüksek sıcaklığa dayanıklı Oring bulunabiliyor. Mutlaka orada da oring satan vardır, hırdavatçılarda bulunmuyor.

Öte yandan oring oyuklu somun bulma işi pek mümkün görünmüyor şimdiye kadarki araştırmalarımda. Bu iş için manşon bulabildim ancak. Delme işini çözemediğimden tüm malzemeler ve kazanım bekliyor.

Unutmadan, paslanmaz küresel vana olarak satılan ürünlerin hepsi yüksek sıcaklığa dayanıklı değilmiş, çoğunluğu max 80 derecede çalışıyor. Yüksek sıcaklığa dayanıklı olanların fiyatları da biraz fazla. Farkına varmışsındır muhtemelen ama aklıma gelmişken eklemek istedim, gözünden kaçmasın.