Kit ve DME/LME ile dunkelweizen

Merhaba, uzun zamandır dunkelweizen yapmak istiyorum ama elimde all grain veya partial mash yapabilecek ekipman yok. 1 buğday kiti + 1 dark bira kiti veya 1 buğday kiti + dark lme/dme kullanarak dunkelweizen türevi bir şey üretebilir miyim sizce?

1 Beğeni

ben de buğday kit + dark dme ile dunkelweizen kurmayı planlıyorum. bence olur, neden olmasın :grinning:

Bana da olur gibi geliyo ama tat olarak yaklaşır mı vs emin olmak istedim kurmadan önce :smiley:

havalar biraz daha serinleyince ben önce normalini kuracağım sonra da dunkel olarak deneyeceğim.

1 buğday kit + 1 buğday dme + 2 dark dme
ya da
1 buğday kit + 1 buğday dme + 1 dark lme
olarak düşünüyorum.

ilk deneyen tecrübelerini buradan iletsin :slight_smile: :beers:

Ben de benzer şekilde kurmayı düşünüyorum ama dark dme ekleyince buğday maltı oranı iyice azalıyo, normalde 2-3 tane buğday dmesiyle kuruluyo genelde. Bu iş kafamı karıştırıyo sırf bu yüzden partial mash işine girmeyi düşünmüyo değilim bu ara

muntons’un buğday dme içeriği olarak %55 buğday %45 arpa deniyor. buğday kitinde böyle bir bilgi mevcut değil ama aynı marka olmasından dolayı onda da %55 buğday %45 arpa olduğunu varsayarsak;

1.8 kg buğday kit %55 buğday %45 arpa
0.5 kg buğday dme %55 buğday %45 arpa
1 kg dark dme %100 arpa dersek, toplamda; 3.3 kg’ın %45’i buğday %55’i arpa olarak sonuçlanıyor.

Gönül isterdi ki buğday oranı %50 üzeri olsun tabi ki :slight_smile: yukarıdaki reçetede 1 paket dark dme kullanıp 2 paket buğday dme koyarsak toplamda %60 buğday oranına erişiliyor, fakat o zaman da renk olarak yeterli koyulukta olur mu emin değilim

Bu projeyi tekrar düşünmeye başladım, evde buğday maltını crystal malt haline getirip onla partial mash yapmayı düşünüyorum, bir miktar buğday malt ve carafayla da desteklenebilir. Önümüzdeki ay içinde denemeyi düşünüyorum.

Sonraki planlarımdan birisi dunkelweizen diğeri ise weizenbock.

Aklında bi reçete var mı peki?

Şu anda böyle bir reçete düşünüyorum, orjinaline sadık kalmaya çalışarak edinebileceğim malzemelerle değiştirmeye çalıştım. 3 kilo maltı 5 litre suda demleyebileceğim bi tencere bulduğum zaman yapmayı düşünüyorum.

Selamlar.acemi birinden bir iki yorum kabul ederseniz eger :grinning:; Reçeteye göre çok koyu bir renk olmayacak gibi koyu malt sanki arttırılabilir belki biraz da Candy eklenebilir.
Bu ara da 3 kg malt icin 5 litre yeterli değil diye biliyorum. 1.2kg için 3.6 lt yapıyorum ve sanırım min da bu. 3 kg için en az 9 litre ve 12-13 litre kazan gerekir sanırım.

1 Beğeni

Daha önce partial mash/all grain hiç yapmadığım için ben daha acemiyim :smiley: O beni de endişelendiren bi durum ama eğer yetersiz olursa munich yerine LME kullanabilirim belki çünkü daha büyük bi kazanı ocakta kaynatması da sıkıntı oluyo. Renk olarak da brewersfriend uygun diyo, benim gördüğüm ticari biralarda da öyleydi ton sanırım

Bi de @Taylan’dan başlığı Partial Mash’e çevirmesini rica edersek daha iyi olcak sanırım.

Selamlar. 4 saatlik bir uğraş sonucu partial mash ile dunkelweizen kurdum.
Muntons buğday 1 paket dark dme ve wb06 kullandım. Malt olarak 0.7 kg viyana malti ve 500 gr caraaroma kullandım.
Maysemin OG si 1038 çıktı, verimlilik 56%… rondo ile buna şükür demeye alıştım.
Kaynatmada 60 dk 10gr challenger , 20 dk 15 gr hersbrucker, 10 dk 30gr Perle kullandım.
Alkolü 5%almak için 300 gr seker de attım.
Kovada OG 1050 çıktı.
Merakla bekleme zamanı :wink:

2 Beğeni

Rengi çok güzel görünüyo elinize sağlık ama dark me + viyana maltı ekleyince buğday-arpa oranı arpaya biraz fazla kaymış olmuyo mu sanki?

Teşekkürler. Aslında çok da buğday fanatiği olmadığım için bile isteye arpaya ağırlık verdim. Karamel ve kavruk tadlarin buğdaya yakışacagi fikriyle de dark dme ve yüksek oranli caraaroma kullandım biraz da buğdayı baskılamak için. Reçete hesabı dunkelweisen a göre daha koyu renk verdi, bu da istediğim yönde birseydi. En buyuk soru işareti aslında serbetciotlarinin katacaklari ve dengesi. Sizin fikriniz nedir?

1 Beğeni

Şerbetçi otu konusunda fazla bilgim yok malesef, hersbrucker kullanmayı ben de düşünüyorum ama yanına mittelfrüh düşünüyorum veya evde zaten olduğu için fuggle. Kit kullandığınız için ordan da şerbetçi otu aroması gelecek o yüzden dengeli bi aroma oluşacağını tahmin ediyorum.
Yukardaki tarif için 12-13 litre kazan gerekecekse, elimdeki tencerede olabilcek maksimum miktarda buğday maltı kullanarak benzeri bi deneme de ben yapacağım yakında

Elimdeki tencere 6 litre civariydi. En Uygun 4.7 litre ye 1.2 kg malt gibi çıkıyor. MittelfruH simdiye kadarki en sevdigim ama yoktu ve muadil Perle kullandım. …Bakalım ne cikacak😀

Benim elimdeki en büyük tencere de 5-6 litre sanırım, öyle bi durumda dark dme kullanmayıp 800 buğday 400 carafa gibi kullanabilirim sanırım.

Caraaroma epeyce koyu bir renk veriyor. Keşke yarım dme kullanabilsek, bence sizin kafanızdaki ile dengeli olurdu.

Ben caraaroma yerine carafa2 kullanmayı düşünüyodum, brewersfrienddeki calculatora göre 200-250 gramı rengi tutturuyo. OG’yi tutturabilmek için kit + 1 kilo buğday dme + 1 kilo buğday maltı + 250g carafa 2 kullanmam gerekiyo yalnız. Dmeyi aradan çıkarmak istesem partial mash miktarım iyice artıyo.