Şerbetçiotu Ekimi Rizom


(Oguz) #1

Merhaba,

Şerbetçiotu ekmek için doğru sezon geldi. Malum tohum dan şerbetçiotu elde etmek iki yılı bulabiliyormuş. Türkiye de bulduğum tohumun da ne tipte olduğu belli değildi. Sinop ta bir çiftliğe ulaştım. Almanya da rizom getirip çoğaltıp satıyorlar. Forum da zaten bilenler olabilir. Ben de ilk kez ekicem.
Çokça tipleri var ellerinde fiyatları 100-175 arası. 20 den fazla çeşit var ellerinde ben Amarillo ve Saaz aldım rizom olarak. Aşağı bolca fotoğraf ekledim.

Oğuz


Şerbetçi otu tohumu veya fidesi
(volkan) #2

Memleketimle -Sinop- bir kere daha gurur duydum. :slight_smile:


(Bulut Akbulut) #3

dostum selam. Ş.otlarıyla olan deneyin nasıl gidiyor ? Eğer başarılı olduysan bilgi paylaşabilir misin ?


(Oguz) #5

Amarillo büyüdü 88gr verdi ilk yılı bu. Aşağıdaki gibi.


(Fatih ) #6

bişey sormak istiyorum konu başlığıda açtım aslında kovamda biram var Export pilsner ve bira güçlendirici malt ile kurulum yaptım benim merakım aktardan temin ettiğimiz Şerbetçiotu çiçeğini tam tahıl bira yapımı gibi 1 saat kaynattıp oda sıcaklığına gelince kovanın son 4 gününde kovamıza ilave etsek olurmu


(Hasan) #7

Selamlar.
Ben çinden birkaç farklı çeşit tohum siparişi vermiştim, geçenlerde geldi ve ben de ekmek istiyorum. Tohumdan nasıl büyüttünüz, nerede yaşıyorsunuz, ortam şartları nasıl olmalı vs. konularda bilginizi veya yararlandığınız kaynakları paylaşır misiniz


(Oguz) #8

Aktardan şerbetçiotu almayın. Onla bira değil meme büyütme çayı olur :joy:

Sitedekilerden alın, kaynatırsanız acılık verir kaynatmazsanız aroma. Açıklama ürün üzerinde vardır.


(Oguz) #9

Tohumdan büyütmedim !!!

Yukarda yazıyor rizom aldım. Kök yani. Özel bi işleme gerek yok hergün sulayın. Biraz pahalı.


(Bulut Akbulut) #11

biraya ekleme şansın oldu mu ve olduysa sonuçları nasıldı? bizim merak ettiğimiz şey ipa veya pilsner yapımında kaç gr ekledin ve aldığın tat pelete göre nasıldı ?


(Hasan) #12

Sağol, çok kibar bir yanıt oldu !!!


(Oguz) #13

Bunu cevaplamak zor. Alfa asit kaç dersek daha kolay anlaşılır ama onu da türkiyede test edecek laboratuar bilmiyorum. Şöyle bir makale vardı ama bu çok kolay değil.


(Bulut Akbulut) #15

peki sen kendi mahsulun olan ş.otu ile bira kurdun mu?